Onze historiek

In het gezellige café De Fijnen in Bambrugge ontsproot het zaadje van WTC S.O.N.A. Etienne van Geyt, Albert De Moor, Etienne Van Der Meulen, Raymond Verbraeckel, Odilon Hendrickx en Maurice D’Haese gingen daar een uitdaging aan met elkaar: wie kon het snelste fietsen?

Achter elke succesvolle club staat een drijvende kracht. De echte dynamo achter onze fietsclub was Etienne Van Geyt. Met onvermoeibare toewijding beheerde hij niet alleen de ledenadministratie, maar schetste hij ook routes die ons door prachtige landschappen leidde. In 1971 zette de club een grote stap voorwaarts toen we ons aansloten bij de Belgische Wielrijdersbond. Het resultaat was een stroomversnelling in onze groei, met een sterk toenemend ledenaantal. Het hoogtepunt van onze glorie bereikten we in 2006, met een recordaantal van 78 leden, sterker en hechter dan ooit tevoren.

Een van onze meest memorabele momenten was in 1977, we maakten toen een epische tocht naar Lourdes. Het was een reis vol ambitie en vastberadenheid. Maar elke avontuurlijke reis vereist een veiligheidsnet, en in 1979 voegde Jozef De Sutter een onmisbare laag van zekerheid toe aan onze avonturen met een solide verzekering voor alle leden. Onze tochten werden uitdagender en ons peloton groeide gestaag, met meerdaagse avonturen naar verre bestemmingen. In 1995 stegen we tot grote hoogten toen we de legendarische Alpe D’Huez trotseerden, een herinnering die ons allen bijblijft als een symbool van doorzettingsvermogen.

De nieuwe eeuw bracht nieuwe ideeën en een frisse focus. Onder een nieuw bestuur verdeelden we ons in een A- en B-groep. Zo werden de ritjes aangepast voor elke groep. In 2003 dompelden we de club ook onder in nieuwe kleuren, zwart en geel, symbolen van kracht en energie.

Nu, als WTC S.O.N.A. Erpe-Mere, zijn we een georganiseerde, gepassioneerde wielerclub. Gedreven door onze liefde voor de pedalen en de warme banden die we smeden op en naast de weg. Met ongeveer 30 enthousiaste leden koesteren we het verleden en omarmen we de toekomst, vastberaden om nog vele kilometers samen af te leggen.

Pijpenbeek 8, 9320 Nieuwerkerken
BTW BE 0863.835.874